Monday, October 22, 2007

عدنا

تفتكرو هل فعلاً مفيش فايدة…..عشت الحلم لمدة ساعة…كاملة …بحالها…في مكالمة تليفون…

جاله تليفون .رد عليه..

أيوة…مين معايا…
…………….
أه إزيك يا يوسف بك….
(بعد السلامات و التحية…دخلو في الموضوع)
……………….
أنا و الله الموضوع مبقاش في إيدي….حضرنك هتتعرض علي التحقيق قدام وكيل النيابة…
……………….
معرفش و الله هو مين.…..
………………….
اسمع إيه بس سيادتك…. مرتبك اللي كان 5 ألاف بقي 12 بقس 24 بقي 47 ألف …فلوس ناس دي..فلوس الشعب
…………………..
حضرتك خلي مشروع شرم الشيخ ده علي جنب علشان ده مصيبة لوحدة…..دي فلوس شعب..
…………………..
وكيل النيابة هيناقش كل واحد من أعضاء الجمعية في اللي هو كتبه…و أنا مقدرش أقول غير اللي أنا كتبة..
…………………..
يا باشا مينفعش الكلام ده……أنا مفيش في إيدي حاجة و الله….دي فلوس ناس….

…….(بعد ساعة من البلاوي و أرقام بالملايين و أكيد الأرقام دي صغيرة…علشان دي شركة…حتة شركة….و مخبيش عليكو أنا كنت في سعادة غامرة….و أنا شايفة واحد قدامي بيحارب الفساد و متمسك بموقفة…و سرحت في كيفية تأنهته..لما يقفل أقوله حاجة..و لا أدعيله و لا أعمل إيه…و رجعت للنقاش تاني…و علي نفس الكلام …- مال ناس …مال شعب -…الله الله الله…و تخيلت لو كل الناس في مصر كده…دي مصر تبقي عماااار…لحد ما فوقت...و يا ريتني ما فوقت....فوقت علي رقم تليفون بيت المحارب الشجاع…طب لييه رقم تليفون البيت..ما كنا كويسين…
………………
أنا في المواصلات…مش عارف أتكلم…كلمني علي النمرة دي ……..
تفتكرو ليه عايزه يكلمه في البيت؟؟؟!!!!
مفييييييييييييييش فايدة….سعد زغلول

6 comments:

AHMED SAMIR said...

هي دي مصر يا عبلة..........
يمكن عايز يكلمه على تليفون البيت علشان يشكره على محاربته للفساد
الله اعلم

N!GHT said...

هههههههههههه كالمعتاد والمنتظر منك فعلا جميله بس ممكن يكون عايز رقم البيت علشان خايف علي الكريدت بتاعه اصله بعد التحقيق مش وكيل النيابه مش هيبقي معاه فلوس يشحن إلا لو وكيل النيابه خد رقم بيته هو كمان وعلي ما اعتقد ان ده الي هيتم انا مقتنع جدا بان سعد كان علي حق مفيش امل ولا سعاد ولا عمر

نور جديد said...

هااااااااااااااي
انا اول مرة ادخل
و اتبسطت جدا بالمدونة عموما
ربنا يكرمك
و البوست ده جميل
بس ممكن يكون كان عاوز يكلمه في البيت عشان الاخلاص بأه و المسائل دي انت عارفة
يلا مش مهم

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the MP3 e MP4, I hope you enjoy. The address is http://mp3-mp4-brasil.blogspot.com. A hug.

كلام على بلاطة said...

طبعا كده والف كده
والاسلاا جاى
وما تزعلش نفسك

george youssef said...

مبروك لفيليب رزق أنت حر الآن.عندنا الف فيليب رزق و الف فيليبة رزقة . الباك الإسلامي . اقصد وجود الباك الإسلامي و سحر الباك الإسلامي عندنا في مصر و هو ده الثور الابيض . الأقباط مسجونين في الباك الإسلامي و ينتظرون الخروج للنور … مصريات جورج يوسف
سحر المسلمين علي الإنترنت‏ .
المسلمين عندهم باك .الباك علي الإنترنت‏ .هل فيليب رزق يعرف الباك ادعوك فيليب رزق ناشط في التعريف به.الدكتور جورج يوسف +دليل سحر الباك
www.mohammadhinidi.wordpress.com
www.samirgaga.wordpress.com